תחום קידום אתרים הינו תחום מרתק, אשר משתנה בכל יום ממש, במידה רבה בזכותה של גוגל, הקובעת את חוקי המשחק. אולם, למרות שמבחוץ, נראה קל להפליא לקדם אתר ("מה הבעיה? כמה מילות מפתח, קצת טקסט, שניים-שלושה קישורים וקדימה!"), בפועל, ישנן טעויות רבות ופחים שונים, בהם עלולים ליפול מקדמי אתרים שאינם מקצועיים או אינם מנוסים. הנה חמש מהטעויות הנפוצות ביותר:

חמש טעויות נפוצות בקידום אתרים שעושים חובבנים

תכנים שאינם איכותיים

מעדכון לעדכון הופך האלגוריתם של גוגל לחכם, "אנושי" וסמנטי יותר. הוא יודע לזהות הקשרים שונים, מסוגל לזהות תכנים משוכפלים ואף יכול לזהות תכנים לא מקוריים, כאלה המועתקים בין אתר למשנהו. גוגל מתייחסת לאיכותם של התכנים המצויים באתרים ברצינות רבה ובהתאם לרצינות זו היא מדרגת את האתר.

שימוש שגוי (או אי שימוש) בתגיות

בכל דף באתר ישנן מספר תגיות ההכרחיות, על מנת שעכבישוני האינדוקס יוכלו להתמצא בו בדרך הקלה והמהירה ביותר. בין התגיות: Title Tag (כותרת הדף), Heading Tags - מטא תגיות לכותרת הטקסט ולכותרות משנה, מטא דיסקריפשן - תיאור/תקציר הדף כפי שהוא מוצג בתוצאות החיפוש וכן הלאה.

דחיסת מילים Keyword Stuffing

כל מקדם אתרים מתחיל יוכל לומר לכם שמילות המפתח הן לב-ליבו של קידום אתרים אורגני, אבל, אם תשאלו מהו המינון המומלץ, כאן תתחלנה התשובות להתפצל ולהסתבך. ישנם הטוענים שהן צריכות להופיע בצפיפות של כ-2-3 אחוזים מכללותו של הטקסט, ואילו אחרים לצפיפות של 10-15 אחוזים ולהדגשתן. מאחר ואין הנחיה של גוגל באופן חד משמעי בנושא, העיקרון קובע כי המינון הנכון הוא מינון אשר יוצר טקסט איכותי ואיננו מעביר את הרושם של "המון מילות מפתח ו-0 מסר".

קישורים יוצאים בעייתיים

כאן, ניתן למצוא מגוון רחב של טעויות נפוצות: קישורים שבורים, קישורים שאינם מסומנים כהלכה בפורמט הטקסט (הסימון הנפוץ הוא קו תחתון וגופן כחול, אולם אין הנחיה מפורשת של גוגל הנוגעת לפורמט), קישורים פנימיים רבים מידי שמפנים לעמוד מסוים, עודף קישורים, טקסט עוגן (Anchor Text) שאיננו מוגדר כהלכה וכן הלאה.

אתר כבד המגמגם בעלייתו

היות ועכבישוני האינדוקס של גוגל, באופן צפוי למדי, מתיימרים לחקות את חוויית הגלישה האנושית, הם אינם אוהבים אתרים כבדים, אתרים שאינם עולים וכד'. לכל אתר מוקצה זמן בדיקה מסוים, שלאחריו, העכבישונים פורשים ועוברים לאתר הבא ואינם שבים לאנדקס את האתר המקרטע עד למועד הסבב הבא. גולשים אנושיים, אגב, הם הרבה פחות סלחנים, ולרוב, לא יטרחו לתת לאתר כזה הזדמנות נוספת.

כיצד ניתן להימנע מטעויות בקידום אתרכם?

ישנם מספר פתרונות אפשריים. הראשון בהם, הוא העברת קידום האתר לידיו של מקדם או חברת קידום שהתמחותם היא קידום אתרים בגוגל. הטיפול המקצועי יכול לקצר את תהליכי קידום האתר בצורה ניכרת, שלא לדבר על הפחתת כאב הראש שלכם. הפתרון השני הוא לימוד הנושא לעומקו, דרך אתרים ברשת, ימי עיון, קורסים, וובינרים וכן הלאה. בדרך זו תוכלו לזכות בחשיפה לגישות קידום שונות ולאמץ מביניהן את העקרונות הנראים לכם הגיוניים. חשוב מאד לבחור בשיטה זו או אחרת לפתרון הבעיה ולא להשאיר את האתר ללא שום סוג של קידום, מאחר וכל יום בו האתר איננו מקודם, נחשב ליום בו לא הרווחתם את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אלא הובלתם אותם ישירות אל זרועותיהם של מתחרים שלכם.

הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות