אופניים חשמליים הם ללא ספק אחד מהפתרונות התחבורתיים היעילים, הנוחים והאפקטיביים. מחירי אופניים חשמליים מאפשרים זמינות לאוכלוסיות מגוונות (עולים בין 3,000 ל-9,000 שקלים לכלי חדש),, ועלויות התחזוקה הינן כמעט אפסיות ועומדות על מאות בודדות של שקלים בשנה. הוסיפו לכך את העובדה שאין צורך להוציא רישיון נהיגה לרכיבה על אופניים חשמליים, וכי אין חובת ביטוח, והרי לפני מתכון מנצח.

הציבור הישראלי מצביע בפדלים המחושמלים. לפי מרכז המידע המוביל בישראל לתחום האופניים החשמליים, אתר האינטרנט "הרוכב החשמלי", מדובר על כ-50,000-60,000 זוגות אופניים שמיובאים לישראל בכל שנה. במקביל, גם קהל הרוכבים החשמליים הופך למגוון יותר ויותר.

אתר הרוכב החשמלי: "אופניים חשמליים מתאימים לכל אחד"

"בשנת 2010, כאשר הטרנד רק החל, רוכבי אופניים חשמליים היו רק 'פריקים' של גאדג'טים שהרכיבו קיטים חשמליים על אופניים רגילים", אומרים ברוכב החשמלי, "התופעה צברה תאוצה כאשר חנויות אופניים החלו להביא את הקיטים האלה, ובשלב מסוים כבר ייבאו אופניים חשמליים בילט-אין. כלומר, כלים מוכנים לרכיבה עם מנועים, בקרים, סוללות ומצערות|".

ב"רוכב החשמלי" מסבירים כי דו"ח שנערך על ידי מכון המחקר והמידע של הכנסת לפני כמה שנים, הראה שלפי נתוני רשות המיסים, בין השנים 2014-2017, יובאו לישראל כרבע מיליון זוגות אופניים חשמליים. ממוצע של כ-40,000 בשנה. "היום", אומרים המומחים מטעמכם, "המספרים גבוהים בהרבה".

"אתר הרוכב החשמלי מאפשר למתלבטים לקרוא סקירות דגמים ואף להתייעץ איתנו ללא עלות בווטסאפ או במוקד שלנו. לפי היקף הפניות, שעומד כיום מאות לקוחות בחודש, אנחנו רואים איך אופניים חשמליים מתאימים לכל אחד", מסבירים ברוכב החשמלי, "הרוכבים מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה ומכל המגזרים. זה יכול להיות בני נוער שרוצים כלי תחבורה שישחרר אותם מהאוטובוסים או התלות בהורים, סטודנטים שגרים רחוק מהבית וצריכים להגיע למכללה או לאוניברסיטה, מבוגרים שעובדים במרחק של עד 10-15 ק"מ מהבית ומעדיפים אופניים על פני פקקים ותחזוקת רכב, אימהות שמקפיצות את הילדים למסגרות וממשיכות לעבודה, ואפילו סבים וסבות שרוצים פתרון נחמד לרכוב עם הילדים לפארק".

טיפים לרכיבה בטוחה

הדבר הראשון והחשוב לגבי רכיבה על אופניים חשמליים הוא שהכלי יהיה תקין לחלוטין. בלמים מחוזקים, מערכת חשמל תקינה, אוויר בצמיגים וכו'. יש לוודא כי אתם יוצאים לרכיבה עם אמצעי מגן. בראש ובראשונה, קסדה, אך רצוי גם מגני ברכיים, מעיל ומכנסיים ארוכים.

שימו לב גם לתאורה. אופניים חשמליים מצוידים בד"כ בפנסים פשוטים יחסית שמקבלים את כוחם מבטריות. הסוללות נגמרות במהירות ורצוי להחזיק בתיק סוללות ספייר. אופניים חשמליים ללא תאורה עלולים להיות מתכון בטוח לתאונה, ואף תאונה קטלנית. ראו למשל את המקרה המפורסם שאירע לפני מספר שנים בשדרות רוקח בתל אביב, כאשר רכב פגע באופניים חשמליים ובבית המשפט התגלה כי האופניים לא היו מוארים.

הסוגייה השנייה והקריטית לגבי רכיבה על אופניים חשמליים היא "מודעות". יש להבין כי אופניים חשמליים, גם אם הם אינם מוגדרים בתור "רכב מנועי" לפי החוק הישראלי, הם כלי תחבורה לכל דבר ועניין. כלי תחבורה שנמצא בין הקטגוריה של האופניים הרגילים לקטגוריה של הקטנועים והאופנועים הקלים.

רוכבי אופניים חשמליים אינם רשאים לרכוב על מדרכות. הרכיבה מותרת רק על שבילי אופניים מסודרים, ובהעדר שביל אופניים (כמו שבד"כ קורה), חייבים "לרדת" לכביש. כאשר אתם רוכבים על הכביש אתם מחויבים לציית לכל חוקי התנועה. זכות קדימה, תמרור עצור, שמירה על הימין, כיוון התנועה וכו'.

שימו לב, הרוב המכריע של תאונות האופניים החשמליים נגרם כתוצאה מהפרת חוקי תנועה. כולנו מכירים לצערנו את הסרטונים המזעזעים של תאונות אשר במרכזם בני נוער שחוצים מעבר חצייה באדום. הקפדה על חוקי התנועה היא הדרך הבטוחה לרכוב בטוח על אופניים חשמליים.

הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות