התרגיל של הגיל....

_copyגבר ואישה הולכים ברחוב ורואים בצד השני של הכביש שלושה בני משפחה של הגבר. שואלת האישה: מה גיל השלושה? עונה לה הגבר: מכפלת הגילים של שלושתם שווה ל-2450 וסכום הגילים שווה למספר הבית שלך. חושבת האישה ואומרת: אבל חסר לי נתון. חושב האיש ואומר: נכון, אני מבוגר מהמבוגר שביניהם. מה גיל כל אחד מהשלושה?

 

בשלב ראשון צריך לרשום את כל הצירופים שנותנים מכפלה 2450 ולבדוק מדוע אמרה האישה שחסר לה נתון...

...האישה אמרה שחסר לה נתון כי ישנם שני צירופים שנותנים את אותו הסכום: 64 ולכן הגבר אומר לה שהוא מבוגר מהמבוגר שבין השלושה... (חידה זו מזכירה את חידת שלושת הילדים של הסיני שמכפלת הגילים שווה 36 וסכום הגילים גם שווה למספר הבית...)

שני הצירופים שנותנים סכום 64 הם: 7, 7, 50 ו-5, 10, 49. אם הגבר מבוגר מהמבוגר שביניהם אז הוא בן 50 ולכן גיל השלושה הוא: 7, 7, 49. כי אם הגבר היה בן יותר מ-50 אז הוא היה מבוגר גם מבן החמישים ואי אפשר היה לפתור. צריך לקחת בחשבון שהמידע שהגבר נתן לאישה צריך לעזור לה להחליט על האפשרות היחידה וזו דוגמה לחידה כמו גם בחידת שלושת הילדים של הסיני או או בחידת :"ילדים זה שמחה", שבה אנחנו צריכים להבין מדוע חסר נתון.

הוספת תגובה

תגובות (12)

  • רון

    למה לא 7 10 ו35

    כתובת URL מקוצרת:
  • אמיר

    הסבר: האשה קיבלה שני נתונים : האחד שמכפלת גילי שלושת האנשים הנה 2450, ושסכום הגילאים הנו כמספר הבית בו היא גרה שהיא יודעת אותו כמובן. לכאורה 2 הנתונים הללו היו אמורים לאפשר לה למצוא את גילאי 3 האנשים...אבל לאשה היה חסר נתון, כלומר ישנה יותר מאפשרות אחת של 3 מספרים שמכפלתם 2450 וסכומם זהה ושווה למס' הבית של האשה ולכן היא לא ידעה באיזה אפשרות לבחור. שפורסים את מרחב האפשרויות של 3
    מספרים שמכפלתם 2450 מגלים שיש רק 2 אפשרויות שנותנות את אותו הסכום: 5, 10, 49 שסכומם 64 וכן 7, 7 50 שסכומם גם 64 מכאן ניתן להסיק שמס' הבית של האשה הנו 64 לכן לא ידעה באיזו משתי האפשרויות לבחור ( בכל מקרה אחר מס' הביתוהמכפלה היו מגדירים באופן חד ערכי את האפשרות הרצויה כי יש רק אחת כזו ולא היה צורך בנתון נוסף)
    בשלב הבא הוסיף הגבר נתון נוסף: " אני מבוגר מהמבוגר בינהם " ונתון זה אפשר לאישה לבחור אחת מבין האפשרויות..כדי שהנתון הזה אכן יועל ויבדיל בין שתי האפשרויות מתבקש שגילו של הגבר יהיה מבוגר מגילו של המבוגר באחרת האפשרויות וצעיר מגילו של המבוגר באפשרות השניה..הווה אומר שגילו של הגבר הנו גדוך מ 49 אבל נמוך מ 50 ואז יכולה היתה האשה להבין שהאפשרות הנכונה היר 5, 10, 49.

    כתובת URL מקוצרת:
  • דר אביקם גזית

    שלום לכל המשתתפים בדיון הפורה והמעניין
    ההערה של מיכאל נכונה ומדוייקת: יש שני צירופים שנותנים את אותו סכום,64 ואז לא יודעים להחליט מה גיל השלושה. אם הרמז הוא שהגבר מבוגר מהמבוגר שביניהם הוא חייב להיות בן 50 ואז זה רמז שהמבוגר ביניהם בן 49 והאחרים בני 7,7. אם הוא היה מבוגר גם מ-50 זה לא היה עוזר לפתור כמו גם אם היה צעיר מ-49. זה היפי בחידה

    בברכה
    ד"ר אביקם גזית

    כתובת URL מקוצרת:
  • צביקה

    45 ועוד 10 ועוד 5 ומספר הבית 60

    כתובת URL מקוצרת:
  • דוד

    הגעתי לצירופים שמביאים את המכפלה ומספר הבית ויש לי שניים ואני לא יודע מה לעשות מכאן בבקשה עזרה??

    כתובת URL מקוצרת:
  • יואב אני בן 10

    זה קל מאוד

    כתובת URL מקוצרת:
  • יואב אני בן 10

    תחשבו טוב לא צריך לדעת את מספר הבית

    כתובת URL מקוצרת:
  • מיכאל

    אתה אמור להעלות שני רצפים של מספרים שהכפולות שלהם זה 2450 והסכום שלהם הוא זהה ו-64 זה היחיד, חידה לא מסובכת אבל מצריכה ניסיון

    כתובת URL מקוצרת:
  • רז

    אין קשר בין הנתונים כדי לערוך פעולות נדרשות, אתה צריך לנסח שאלה עניינית

    כתובת URL מקוצרת:
  • חכם

    ידפוק איך אני אמור לשער לעזאזל מה מספר הבית של האישה??

    כתובת URL מקוצרת:
טען עוד

תגובות אחרונות

טיפש
הולכים להושיב אותי על כיסא חשמלי
גפן ה100ממת
10+29+67-5-8+4+3=100
קומפיוטק
2519
אתה צודק מעניין איך חישבת, אנחנו הרצנו במחשב