סריקת נגטיבים, בעידן הדיגיטל

זוכרים את הימים ההם, בהם היינו מגיעים אל חנות הצילום עם גליל פילם סגור בקופסת פלסטיק, וכעבור ימים אחדים קיבלנו את התמונות המודפסות בליווי רצועות נגטיבים? זוכרים שמעולם לא הבנו איך יוכלו לעזור לנו אותם נגטיבים ולמה אנחנו בכלל צריכים אותם אם יש לנו את התמונות עצמן?

ובכן, אם זה לא עזר לכם אז, ואם שמרתם את אותם נגטיבים עד היום, אז היום דווקא תוכלו להפיק מהם ערך רב, באמצעות שירות סריקת נגטיבים, המאפשר לכם לסרוק רצועות נגטיב ולהפוך אותם לכדי תמונות דיגיטליות אותן תוכלו לשמור על גבי מדיה דיגיטלית ממש כמו כל תמונה דיגיטלית שהפכה כבר לסטנדרט בשנים האחרונות.

טיפ: גם אם התמונות מודפסות ניתן להפוך אותם לתמונות דיגיטליות באמצעות שירות של סריקת תמונות. רוצה לסרוק? לחץ כאן

כיצד מתבצעת סריקת נגטיבים?

סריקת נגטיבים הוא תהליך המבוסס על הזנת הנגטיבים למכונה מיוחדת, שמבצעת שתי פעולות במקביל: סריקה של הנגטיב בצורתו הגולמית והמרת הנגטיב לתמונה חיה בצבעים אמיתיים. מן הסתם, סריקה כזאת לא יכולה להתבצע באמצעות סורק ביתי פשוט, שכן הסורק הביתי לא יודע כיצד להמיר את הנגטיב לתמונה וכיצד להגדיל את התמונה מבלי לפגוע באיכותה, וזה בדיוק מה שיודעות לעשות המכונות המקצועיות המשמשות למטרה של סריקת נגטיבים.

איך תוכלו לסרוק את הנגטיבים או השקופיות שלכם כבר היום?

כל שעליכם לעשות בכדי לסרוק את השקופיות או הנגטיבים שאספתם לאורך השנים, ולרכז את כל התמונות שאי פעם צילמתם במצלמות פילם פשוטות למדיה דיגיטלית אחת, הוא לאסוף את הנגטיבים ולשלוח אותם לחברה המתמחה בביצוע סריקת נגטיבים. בתהליך הסריקה, יבוצע ניקיון יסודי של הנגטיבים על מנת להסיר שיירי אבק ולכלוך שהצטברו על גביהם לאורך השנים, ולאחר מכן יוזנו רצועות הנגטיב אל מכשיר הסריקה המתאים. בתוך דקות ספורות ייסרקו כל הנגטיבים, ולאחר מכן יעברו תהליך של עיבוד תמונה על מנת להפיק תמונות סופיות שתישמרנה כקבצים דיגיטליים. את הקבצים הדיגיטליים תוכלו לקבל בתצורה של דיסק צרוב או על גבי זכרון נייד.

לשירות סריקת נגטיבים ושקופיות לחץ כאן

מה מומלץ לעשות עם התמונות הסרוקות?

לאחר ביצוע סריקת נגטיבים, יישלחו אליכם הנגטיבים שמסרתם לסריקה וכן המדיה הדיגיטלית עליה שמורות כל התמונות שנסרקו מהם. את הנגטיבים מומלץ כמובן לשמור כשהם עטופים בצורה הרמטית ומבודדים מהלחות והאבק בחוץ. את המדיה הדיגיטלית כדאי לשכפל ולגבות על גבי לפחות שניים שלושה זיכרונות ניידים, שאותם כדאי לשמור במיקומים שונים על מנת להבטיח שתמיד יהיה בידיכם גיבוי של התמונות הסרוקות, ושאלו יגיעו גם אל הילדים שלכם, גם אל הנכדים שלכם ואפילו אל הנינים שלכם.

הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות