תשובות לשאלות נפוצות שכל אחד שואל את עצמו בקידום אתרים

קידום אתרים הוא תחום מורכב ללא ספק. עם מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג האתרים במנוע החיפוש ורק חלקם הידועים לציבור, נוצר מעין מסך ערפל העוטה את התחום ולעתים גם עבור מקדמים רבים העוסקים בתחום מדי יום. משיחות עם לקוחות וכן ביקורים בפורומים העוסקים בקידום אתרים עולים אינספור שאלות מדי יום, כאשר יש כמה וכמה שאלות הנחשבות לנפוצות יותר. לא נוכל לענות על כולן כאן אך זוהי בהחלט התחלה טובה על מנת לעשות לכם מעט סדר, לפחות מנקודת המבט שלנו.

כמה זמן ייקח לאתר שלי להיות מאונדקס בגוגל ולמה הוא כבר לא שם?

לאתר יש כמה שלבים שהוא עובר עד שהוא מאונדקס היטב בגוגל. על מנת לאנדקס אותו בצורה טבעית בדרך כלל נהוג להתחיל להזין בו תוכן ולקשר אליו ממקורות מוסמכים אחרים ברשת (כלומר אתרים אחרים שהם כבר מאונדקסים ומקושרים בעצמם). הבוט של גוגל מזהה למעשה כתובת של אתר חדש ומתחיל לסרוק את האתר בעצמו. לאחר אבחון של האתר הוא יכול להיות מאונדקס בגוגל. התהליך לוקח בדרך כלל בין כמה שעות לכמה ימים אולם זאת במידה והכול תקין. לא פעם ישנם מקרים שבהם האינדוקס יכול להתעכב מעט. זה יכול לקרות על ידי זיהוי של תוכן משוכפל באתר, ענישה של האתר/אתרים אחרים באותו חשבון אחסון של בעל האתר, כאשר גוגל מזהה שהקישורים לאתר אינם טבעיים או ספאמיים וכד'. כמו כן לבעלי אתרים ישנה אפשרות (גם בוורדפרס וגם באופן עצמאי) לחסום את גוגל מלאנדקס את האתר.

מחפשים חברה מקצועית שתקח אותכם למעלה בעולם הקידום? לחצו כאן להצעת קידום משתלמת.

אני משקיע המון בקידום – מדוע אני לא רואה התקדמות?

כפי שאמרנו בהתחלה: קידום אתרים הוא תחום מאוד מורכב. ייתכן מאוד ותשקיעו בקידום האתר שלכם או שחברת הקידום תבצע לכאורה קידום אתרים תקין אולם לא תראו התקדמות כלל או התקדמות ממשית של האתר שלכם בתוצאות החיפוש. ובכן, יכולות להיות לכך כמה וכמה סיבות. סיבה אפשרית ראשונה היא שינויים במנוע החיפוש. וודאו כי חברת הקידום שלכם מעודכנת לגבי שינויים ועדכונים באלגוריתם של מנוע החיפוש. גוגל משחררת עדכונים כאלה אחת לכמה זמן בהתאם לשינויים שהיא מבצעת וכל שינוי עשוי להשפיע לטובה/לרעה על דירוג האתר שלכם. אפשרות נוספת היא שהתחום מאוד מאוד תחרותי וחברת הקידום לא מספיק מקצועית או בעלת המשאבים הנדרשים להביא אתכם גבוה יותר בתוצאות (או שאתם משקיעים מעט מאוד כסף כדי להגיע לשם בתחום מאוד תחרותי). אפשרות נוספת היא שהאתר קיבל עונשים ידניים מגוגל וספג פגיעה בדירוג או הגיע לארגז החול. כמובן שישנן עוד אפשרויות לכך ומומלץ להיוועץ עם מומחה קידום אתרים על מנת לאבחן את הנושא יותר לעומק.

איך אני יכול להשיג קישורים טובים לאתר שלי?

חלק גדול מתהליך הקידום האורגני הוא נושא הקישורים. נושא זה כולל קישורים פנימיים בין עמודים בתוך האתר וקישורים חיצוניים. הקישורים החיצוניים מהווים למעשה מעין המלצות בעיני גוגל על האתר שלכם ועל כן קבלת קישורים מאתרים טובים ואיכותיים יכול לסייע משמעותית להליך הקידום שלכם. המרדף אחר הקישורים יכול להיות העיקר בעבודת הקידום של חברת הקידום שלכם וההבדל בינכם לבין המתחרים שלכם יכול להיות האתרים שמהם יקשרו אליכם. כמובן שתוכלו להשיג קישורים מאתרי מאמרים, אינקדסים, פורומים, רשתות חברתיות, יוטיוב ואתרים נוספים אחרים, אולם בעזרת יצירתיות, משאבים וקשרים נכונים ניתן יהיה לקשר גם מאתרי תמיכה רבים של מקדמי אתרים ובעלי אתרים שונים המקדמים היטב את האתרים שלהם ויכולים להעניק קישורים טובים ואיכותיים מהם. זה יכול להיות היתרון שלכם על פני המתחרים שלכם.

אם אני רוצה לשנות את דומיין האתר שלי זה לא יפגע בקידום שעשיתי לו עד היום?

לעתים מסיבה מסוימת אנו רוצים לשנות את כתובת הדומיין של האתר או שרכשנו דומיין אחר שמצא חן בעינינו או שעשינו מיתוג מחדש לעסק והעברנו אותו לדומיין חדש. כיצד נבצע את זה מבלי שזה יפגע בקידום שלנו ובקישורים הרבים ברשת המקשרים לאתר שלנו? באמצעות הפניות 301 כמובן. אם יש לכם כמה עשרות קישורים ברשת ורק התחלתם לקדם את האתר שלכם תוכלו לנסות לפנות לבעלי האתרים או לערוך את המאמרים שלכם ברשת ולשנות את הקישורים באופן ידני אך אם הכמות של הקישורים גדולה מידי מה שקורה ברוב המקרים אז עדיף לבצע הפניות 301 לעמודים לכתובת החדשה על מנת לשמור על כוח הקישורים. כמו כן כדאי להשתמש בגוגל סירץ' קונסול (לשעבר וובמסטר טולס) על מנת לעדכן אותם שהאתר עבר לכתובת חדשה.

הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות